1. Wstęp
Stena Line Scandinavia AB, zarejestrowana pod numerem 556231-7825 („Stena Line”), jako administrator danych jest odpowiedzilana za przetwarzanie Twoich danych osobowych. Wszelkie zwroty typu „my”, „nas” lub „nasz” itd., użyte w niniejszej polityce prywatności należy traktować jako odniesienia do Stena Line. Nasze dane kontaktowe można znaleźć na końcu niniejszej polityki prywatności. Szanujemy Twoją prywatność i zobowiązujemy się do ochrony Twoich danych osobowych.
Nasze programy lojalnościowe, Stena MORE i Business Traveller są łącznie określane poniżej jako „Programy lojalnościowe”.
Przedstawione poniżej witryny są określane jako nasze „Witryny internetowe”:
stenaline.se, stenaline.dk, stenaline.no, stenaline.fi, stenaline.pl, stenaline.lv, stenaline.lt, stenaline.ee, stenaline.ru, stenaline.pl, stenaline.cz, stenaline.de, stenaline.nl, stenaline.fr, stenaline.co.uk, stenaline.ie, stenaline.it, stenaline.es, stenalinetravel.com, wyjazdygrupowe.pl, blog.stenaline.se, blog.stenaline.dk, blog.stenaline.no, blog.stenaline.pl, blog.stenaline.co.uk, blog.stenaline.ie, blog.stenaline.nl, blog.stenaline.de.
Nasze Witryny internetowe i inne kanały komunikacyjne (e-mail, telefon, wsparcie techniczne, media społecznościowe, czat i formularze papierowe) wykorzystywane przez Ciebie w związku z Twoim udziałem w Programie lojalnościowym są określane poniżej jako nasze „Usługi w ramach Programu lojalnościowego”.
2. Zakres niniejszej polityki prywatności
Niniejsza polityka prywatności odnosi się do przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli jesteś uczestnikiem jednego z naszych Programów lojalnościowych i korzystasz z naszych Usług w ramach Programu lojalnościowego. Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje na temat celów, w jakich przetwarzamy Twoje dane osobowe, podmiotów, którym je udostępniamy, a także Twoich praw związanych z danymi osobowymi.
Informacje na temat przetwarzania przez nas danych osobowych innych klientów i osób odwiedzających Witryny internetowe można znaleźć w polityce prywatności Stena Line dotyczącej klientów dokonujących rezerwacji i osób odwiedzających Witryny internetowe.
Aby uzyskać informacje na temat korzystania przez nas z plików cookie, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookie.
Informacje na temat monitoringu wizyjnego na pokładach naszych promów, w portach, terminalach i biurach oraz na temat przetwarzania danych osobowych w związku z tym monitoringiem podano w polityce prywatności monitoringu wizyjnego CCTV Stena Line.
3. Jakie kategorie danych osobowych przetwarzamy?
Stena Line przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
(a) imię i nazwisko
(b) data urodzenia
(d) płeć
(d) dane kontaktowe (adres, numer telefonu i/lub telefonu komórkowego, adres e-mail)
(e) informacje o udziale w programie lojalnościowym – rodzaj uczestnictwa (Stena MORE Blue, Stena MORE Gold, Stena MORE Platinum lub Business Traveller), numer uczestnika, okres uczestnictwa, okres uczestnictwa na aktualnym poziomie oraz saldo punktów uczestnika
(f) hasło
(g) historia transakcji (data, rodzaj transakcji, szczegóły transakcji, zdobyte punkty)
(h) historia rezerwacji
(i) informacje o korzystaniu z Witryn na podstawie Twojego adresu IP
(j) informacje o przeglądarce (wersja przeglądarki)
(k) Twój pracodawca i stanowisko (w przypadku osób podróżujących służbowo)
4. Skąd pozyskujemy dane osobowe?
Stena Line pozyskuje Twoje dane osobowe bezpośrednio od Ciebie, gdy dołączasz jako uczestnik jednego z programów lojalnościowych, gdy korzystasz z usług w ramach programu lojalnościowego, gdy rezerwujesz podróż, gdy dokonujesz transakcji, za którą otrzymujesz punkty w programie lojalnościowym, lub gdy korzystasz z punktów jako formy płatności.
Stena Line otrzymuje też dane osobowe od biur podróży, którym poleciłeś(-aś) przekazanie nam swych danych.
5. Co się stanie, jeśli nie przekażesz nam swoich danych osobowych?
Aby zostać uczestnikiem Programu lojalnościowego i utrzymać ten status, musisz podać nam dane osobowe wskazane w punkcie 3 powyżej. W związku z tym, jeśli nie podasz nam danych osobowych, nie możemy zaoferować Ci udziału w Programie lojalnościowym.
6. W jakich celach przetwarzamy Twoje dane osobowe i jaka jest podstawa prawna tych działań?
Stena Line przetwarza Twoje dane osobowe w celach określonych poniżej. Do każdego celu musimy mieć podstawę prawną. Podstawą prawną może być np. (i) fakt, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną lub (ii) to, że Stena Line lub strona trzecia mają uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych, nad którym nie przeważa Twój interes polegający na nieprzetwarzaniu danych osobowych. W ramach każdego z celów wymienionych poniżej określa się podstawę prawną, na której bazują działania Stena Line.
(a) Umożliwienie uczestnictwa w programie lojalnościowym Stena MORE
Stena Line wykorzystuje Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe, informacje o udziale w Programie lojalnościowym, historię transakcji i historię rezerwacji do administrowania Twoim uczestnictwem, zgromadzonymi i wykorzystanymi punktami oraz poziomem uczestnictwa, a także w celu świadczenia na Twoją rzecz Usług w ramach Programu lojalnościowego określonych w warunkach świadczenia usług programu lojalnościowego Stena MORE. Takie przetwarzanie Twoich danych osobowych wynika z naszych zobowiązań umownych wobec Ciebie.
(b) Umożliwienie uczestnictwa w programie Business Traveller
Stena Line wykorzystuje Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe, informacje o udziale w Programie lojalnościowym, historię transakcji, historię rezerwacji, dane Twojego pracodawcy i informacje o stanowisku do zarządzania udziałem Twojego pracodawcy, zgromadzonymi i wykorzystanymi punktami oraz poziomem uczestnictwa, a także w celu świadczenia na Twoją rzecz Usług w ramach Programu lojalnościowego zgodnie z umową uczestnictwa w programie Business Traveller. Takie przetwarzanie Twoich danych osobowych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
(c) Świadczenie usług w ramach programu lojalnościowego
Stena Line wykorzystuje imię i nazwisko, dane kontaktowe, informacje o udziale w programie lojalnościowym, informacje o Twoim pracodawcy i stanowisku do komunikacji z Tobą, gdy korzystasz z naszych usług w ramach programu lojalnościowego. Przetwarzanie Twoich danych osobowych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
(d) Usprawnianie naszych Usług w ramach Programu lojalnościowego
Wykorzystujemy Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe, informacje o witrynie oparte na Twoim adresie IP, informacje o przeglądarce, informacje o uczestnictwie w Programie lojalnościowym i historię transakcji do gromadzenia danych statystycznych dotyczących tego, jak korzystasz z naszych Usług. Robimy to z myślą o usprawnianiu naszych Usług w ramach Programu lojalnościowego poprzez naprawę błędów w systemach, szybką identyfikację i rozwiązywanie problemów z konwersją w Witrynach internetowych, modyfikację interfejsów ukierunkowaną na to, abyś mógł/mogła szybko wyszukiwać interesujących Cię informacji, a także wyróżnienie odpowiednich ofert w Witrynie internetowej. Czynności te przeprowadzamy na podstawie analizy korzystania przez Ciebie z naszych Usług. Wszelkie dane osobowe wykorzystywane do usprawniania naszych Usług podlegają agregacji w możliwie największym stopniu. Przetwarzanie tych danych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
(e) Przeciwdziałanie niewłaściwemu korzystaniu z Usług w ramach Programu lojalnościowego
W niezbędnym zakresie możemy wykorzystywać imiona i nazwiska, dane kontaktowe i numery uczestnika (w zależności od przypadku), aby zapobiegać nadużyciom i oszustwom. Przetwarzanie Twoich danych osobowych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
(f) Przedstawianie ofert, oferowanie zniżek i aktualizacji na podstawie Twoich zakupów
Wykorzystujemy Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe i informacje o udziale w Programie lojalnościowym, aby przedstawiać Ci oferty, proponować zniżki i lepsze standardy usług w oparciu o dokonywane przez Ciebie zakupy w ramach udziału w Programie lojalnościowym. Przetwarzanie tych danych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
(g) Marketing bezpośredni
Wykorzystujemy Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz informacje o uczestnictwie w Programie lojalnościowym w zakresie, w jakim zostały nam przez Ciebie przekazane podczas (a) korzystania z usług naszego Programu lojalnościowego, (b) do wysyłania Ci newsletterów, ofert i odpowiednich informacji o usługach naszego Programu lojalnościowego. Dokumenty te wysyłamy pocztą, poprzez SMS, e-mailem i przy pomocy innych form komunikacji elektronicznej. Takie przetwarzanie Twoich danych osobowych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
Masz prawo do rezygnacji z marketingu bezpośredniego w dowolnym momencie, jak opisano w sekcji 6(f)–(g), korzystając z odpowiednich linków w e-mailach lub w ustawieniach Moich stron w naszej witrynie internetowej. W takim przypadku Stena Line zaprzestanie wysyłania do Ciebie takich materiałów marketingu bezpośredniego.
(h) Rozpatrywanie reklamacji oraz obrona i/lub dochodzenie roszczeń prawnych
Dane osobowe wykorzystujemy wyłącznie do rozpatrywania reklamacji klientów, obrony i/lub dochodzenia roszczeń prawnych. Przetwarzanie tych danych wynika z naszych uzasadnionych interesów.
7. Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
W celu realizacji celów określonych powyżej Stena Line udostępnia Twoje dane osobowe następującym odbiorcom:
( ) Stena AB (publ)
( ) Stena Rederi AB
(a) Stena Line Travel Group AB
(b) Stena Line Ltd.
(c) Stena Line BV
(d) Stena Line GmbH & CO.KG .
(e) Stena Line Danmark A/S
(f) Stena Line Polska sp. z o.o.
(g) UAB Stena Line
(h) SIA Stena Line
(i) Platformy reklamowe i retargetingowe, takie jak Google i Facebook
(j) Usługodawcy, których angażujemy do świadczenia usług, tacy jak firmy hostingowe, mailingowe, analityczne, informatyczne, organizatorzy wydarzeń itp.
8. Czy przekazujemy Twoje dane osobowe poza obszar UE/EOG?
Stena Line może przekazywać niektóre Twoje dane osobowe do wymienionych poniżej krajów spoza obszaru UE/EOG. W przypadku, gdy Komisja Europejska nie stwierdzi, że którykolwiek z poniższych krajów zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych, przedstawimy opis stosowanych przez nas zabezpieczeń lub podstawę prawną, na której opieramy się w celu zapewnienia, że przekazywanie danych osobowych jest zgodne z przepisami UE dotyczącymi ochrony danych.
Kraj: Wielka Brytania
Zabezpieczenie: decyzja o adekwatności (28 czerwca 2021 r.)
Kraj: Stany Zjednoczone
Zabezpieczenie: Standardowe klauzule umowne Komisji Europejskiej dotyczące przekazywania danych osobowych (2010/87/UE) i (2021/915/UE)
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat powyższych zabezpieczeń, zapraszamy do kontaktu z naszym inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe znajdują się w sekcji 11 niniejszej polityki prywatności.
9. Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?
Cel | Rodzaj danych osobowych | Okres przechowywania |
---|---|---|
Umożliwianie udziału w programie Stena MORE i/lub Business Traveller | Imię i nazwisko, data urodzenia, płeć, dane kontaktowe, dane dotyczące udziału w Programie lojalnościowym, hasło, historia transakcji i rezerwacji, pracodawca i stanowisko | Dopóki jesteś zarejestrowanym uczestnikiem Programu lojalnościowego |
Usprawnianie Usług w ramach Programu lojalnościowego | Informacje o witrynie na podstawie Twojego adresu IP oraz informacje o przeglądarce | 26 miesięcy od momentu skorzystania z naszych Usług w ramach Programu lojalnościowego |
Rozpatrywanie reklamacji oraz obrona i/lub dochodzenie roszczeń prawnych | Dane osobowe relewantne do oceny skarg przeciwko Programowi lojalnościowemu lub do obrony i/lub dochodzenia roszczeń prawnych | Tak długo, jak Twoje dane osobowe są w uzasadniony sposób potrzebne do obrony i/lub dochodzenia roszczeń prawnych (zwykle tyle, ile trwa okres przedawnienia) |
10. Jakie masz prawa?
Poniżej znajduje się podsumowanie przysługujących Ci praw na mocy unijnych przepisów o ochronie danych. Korzystanie z nich jest bezpłatne i możesz to zrobić listownie lub e-mailowo, pisząc na jeden z adresów wymienionych na końcu niniejszego dokumentu. Można również skorzystać z formularza kontaktowego w witrynie internetowej.
Jako uczestnik Programu lojalnościowego zawsze masz możliwość usunięcia lub poprawienia przechowywanych przez nas informacji na Twój temat. Możesz edytować swoje dane, klikając link „Mój profil” po zalogowaniu się do Programu lojalnościowego w Witrynie internetowej. Wszystkie wiadomości e-mail otrzymywane w ramach Programu lojalnościowego będą również zawierać link do Twojego profilu, z którego możesz skorzystać, jeśli chcesz go zaktualizować. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących Twoich praw prosimy o kontakt (dane kontaktowe znajdują się na końcu niniejszego dokumentu).
Stena Line ocenia zawsze, czy żądanie realizacji przysługujących praw jest zasadne. Nie wszystkie prawa określone poniżej mają charakter bezwzględny. Mogą obowiązywać wyjątki.
Oprócz praw określonych poniżej zawsze masz prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Stena Line.
(a) Prawo dostępu. Masz prawo otrzymać – na stosowny wniosek – kopię swoich danych osobowych przetwarzanych przez Stena Line, a także pozyskać dodatkowe informacje o przetwarzaniu informacji na Twój temat przez Stena Line.
(b) Prawo do sprostowania. Masz prawo do sprostowania i/lub uzupełnienia swoich danych osobowych, jeśli są one niedokładne lub niekompletne.
(c) Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym). W każdej z poniższych okoliczności masz prawo zażądać od Stena Line usunięcia Twoich danych osobowych bez zbędnej zwłoki:
- dane osobowe nie są już niezbędne w celach, do których zostały pierwotnie pozyskane lub w inny sposób przetwarzane
- wycofałeś(-aś) zgodę na czynność przetwarzania i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;
- wnosisz ważny sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych;
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą zostać usunięte ze względu na wymogi prawne
(d) Prawo do ograniczenia przetwarzania. W każdej z poniższych okoliczności masz prawo zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych:
- sprawdzana jest prawidłowość danych osobowych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub przestało być potrzebne do realizacji pierwotnego celu, ale wyrażasz sprzeciw wobec usunięcia swoich danych i zamiast tego żądasz ograniczenia ich przetwarzania
- Stena Line nie potrzebuje już tych danych osobowych, ale są one potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych;
- wyraziłeś(-aś) sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych i jest on w tej chwili analizowany.
(e) Prawo do przenoszenia danych. W pewnych okolicznościach masz prawo do otrzymania danych osobowych, które Cię dotyczą, a które zostały przez Ciebie przekazane Stena Line w celu przekazania ich innemu usługodawcy, jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Twojej zgody lub w celu wykonania umowy.
(f) Ogólne prawo do sprzeciwu. Masz ogólne prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, które to przetwarzanie opiera się na uzasadnionych interesach Stena Line. W przypadku wniesienia sprzeciwu musimy wykazać, że mamy ważne prawnie uzasadnione podstawy do takiego przetwarzania lub że potrzebujemy takich danych osobowych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych.
(g) Prawo do sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego. Masz prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego. W takim przypadku Stena Line nie będzie mogła dłużej przetwarzać Twoich danych osobowych do takich celów.
11. Jak możesz się z nami skontaktować?
Możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem następujących kanałów:
Centrala:
Adres: Stena Line Scandinavia AB, 405 19 Göteborg, Szwecja
Telefon: +46 770 – 57 57 00
Uwaga! Informujemy, że wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym możesz się kontaktować w przypadku pytań dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych. Kontakt z naszym inspektorem ochrony danych jest możliwy pod adresem dpo@stenaline.com.