Oświadczenie o dostępności
Niniejsze oświadczenie o dostępności dotyczy cyfrowych usług Stena Line. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia dostępności zgodnie z Europejskim Aktem o Dostępności, standardem WCAG 2.1 Poziom AA oraz EN 301 549.
Aktualny status dostępności
Nasze usługi cyfrowe są częściowo zgodne z WCAG 2.1 AA.
Zakres
Niniejsze oświadczenie obejmuje następujące usługi cyfrowe świadczone przez Stena Line:
- Strona internetowa i proces finalizacji zakupu
- Nowy system rezerwacji online
- Stary system rezerwacji online
- Proces finalizacji zakupu
- Samoobsługowy proces zmiany rezerwacji
- Plan podróży
- GLOW (lista gości w internecie)
- Stena Line: Moje Podróże
Wymagania mające zastosowanie do naszych usług
Stena Line świadczy usługi e-commerce oraz elementy usług transportu pasażerskiego drogą wodną zgodnie z dyrektywą (UE) 2019/882 w sprawie dostępności produktów i usług. Ogólne wymagania dotyczące usług w Załączniku I sekcja III oraz dodatkowe wymagania dotyczące dostępności w sekcji IV g) mają zastosowanie do naszych usług e-commerce, a także sekcja IV c) dla elementów usług transportu pasażerskiego drogą wodną.
Ogólnie oznacza to, że usługa i wszystkie informacje muszą być dostępne w spójny i odpowiedni sposób, czyniąc je postrzegalnymi, funkcjonalnymi, zrozumiałymi i solidnymi. Informacje powinny być dostępne poprzez więcej niż jeden kanał sensoryczny w zrozumiały i dostrzegalny sposób. W przypadku treści nietekstowych, powinny być one przedstawione w alternatywny sposób. Dodatkowo, treść informacyjna powinna być dostępna w formatach tekstowych, które można wykorzystać do generowania alternatywnych formatów pomocniczych, prezentowanych na różne sposoby przez użytkowników i za pośrednictwem więcej niż jednego kanału sensorycznego, oraz w czcionkach o odpowiednim rozmiarze, kształcie i kontraście.
Wymagania dotyczące dostępności mają również zastosowanie do wszelkich metod identyfikacji, podpisów elektronicznych, zabezpieczeń i płatności, które są częścią usługi e-commerce.
W przypadku usług transportu pasażerskiego drogą wodną, wymagania mają na celu zapewnienie informacji o dostępności pojazdów, otaczającej infrastruktury i środowiska zbudowanego oraz o pomocy dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto, zapewnienie informacji o inteligentnych biletach (elektroniczna rezerwacja, zakup biletów itp.), informacji o podróży w czasie rzeczywistym (rozkłady, informacje o zakłóceniach w ruchu, usługi łączące, dalsza podróż innymi środkami transportu itp.) oraz dodatkowych informacji o usługach (np. obsada stacji, windy, które są nieczynne lub usługi, które są tymczasowo niedostępne).
Strona internetowa
Ogólny opis usługi
Strony docelowe Stena Line służą jako punkt wejścia dla użytkowników poszukujących informacji o podróży, inspiracji dotyczących miejsc docelowych i szczegółów tras promowych. Strony te zawierają treści marketingowe, przewodniki po portach oraz punkty wejścia do różnych usług, takich jak rezerwacja, zmiany rezerwacji, obsługa klienta i Moje Strony do aktualizacji profili użytkowników i zarządzania rezerwacjami.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność. Jesteśmy jednak świadomi następujących ograniczeń:
- Niektóre interaktywne elementy nie są poprawnie skonstruowane
- Niektóre ikony są oznaczone jako obrazy, ale powinny być ukryte przed technologiami wspomagającymi
- Niektóre ikony informacyjne, szczególnie na urządzeniach mobilnych, nie mają tekstu alternatywnego lub odpowiedniego oznakowania
- Niektóre pola formularzy mają niski kontrast, co utrudnia ich odczytanie
- Niektóre linki nie mają wyraźnego lub rozpoznawalnego tekstu
- Chatbot nie jest dostępny zgodnie z wytycznymi WCAG
- Niektóre obrazy nie mają pomocniczych tekstów alternatywnych
- Niektóre elementy na stronie mają ten sam identyfikator, co może powodować zamieszanie
- Niektóre części strony nie są używalne za pomocą klawiatury — szczególnie funkcja kalkulatora punktów
- Niektóre elementy nagłówkowe (np. tagi h2) mogą być puste lub nie zawierać treści opisowej
- Niektóre elementy używają nieprawidłowych ról ARIA, co może powodować problemy dla technologii wspomagających
Nowy system rezerwacji online
Ogólny opis usługi
Nowy system rezerwacji online pozwala użytkownikom planować i kupować bilety na promy. Umożliwia przeglądanie dostępnych tras i rozkładów, wybór podróży w obie strony, dodawanie podróżnych (dorosłych, dzieci, zwierząt, pojazdów) oraz wybór dodatków, takich jak kabiny czy posiłki. System prowadzi użytkowników przez proces rezerwacji krok po kroku i jest zoptymalizowany zarówno dla komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych. Jest obecnie dostępny na wybranych trasach i jest wdrażany, aby zastąpić stary system rezerwacji.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Wdrażamy nowy system rezerwacji online, dążąc do pełnej zgodności z WCAG 2.1 AA. Jesteśmy jednak świadomi kilku problemów z dostępnością. Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność. W międzyczasie zachęcamy klientów do kontaktu z naszymi centrami obsługi telefonicznej w celu uzyskania pomocy.
Znane problemy z dostępnością:
- Wybór daty nie jest w pełni zgodny podczas korzystania z technologii wspomagających
- Brakuje bloku pomijania w nagłówku
- Niektóre strony nie zachowują logicznej struktury strony w odniesieniu do nagłówków i kolejności tabulatorów
- Niektóre strony nie obsługują w pełni dużego rozmiaru czcionki, odstępów tekstu i powiększenia jednocześnie
- Selektor daty urodzenia automatycznie przenosi fokus na następne pole wprowadzania
- Niektóre komunikaty o błędach nie są wystarczająco jasne i nie są wyraźnie powiązane z odpowiednim polem wprowadzania
- Wygaśnięcie rezerwacji nie jest komunikowane
- Komunikaty o statusie nie są w pełni zgodne
- Niektóre ikony nie mają tekstu alternatywnego
- Niektóre tytuły w języku angielskim nie mają poprawnych definicji językowych w kodzie, gdy główny język nie jest angielski
- Proces finalizacji zakupu nie jest w pełni zgodny (patrz sekcja poniżej)
Stary system rezerwacji online
Ogólny opis usługi
Jest to poprzednia wersja interfejsu rezerwacji. Pozwala użytkownikom wybierać trasy, daty, opcje podróży i zmieniać istniejące rezerwacje. Chociaż jest dostępny na wszystkich trasach, brakuje mu wielu nowoczesnych funkcji dostępności i jest obecnie wycofywany.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Ten stary system nie spełnia standardów WCAG 2.1 AA i zostanie zastąpiony nowym systemem rezerwacji online. W międzyczasie zachęcamy klientów do korzystania z nowego systemu rezerwacji online lub kontaktu z naszymi centrami obsługi telefonicznej w celu uzyskania pomocy.
Znane problemy z dostępnością w starym systemie rezerwacji online:
- Obrazy i ikony nie mają wystarczającego tekstu alternatywnego (alt).
- Poziomy nagłówków są niepoprawnie skonstruowane.
- Nagłówki nie są opisowe dla treści, które poprzedzają.
- Brakuje semantycznego HTML.
- Nie są używane punkty orientacyjne (takie jak <main>, <nav> itp.).
- Kontrast w stosunku do tła jest czasami niewystarczający.
- Elementy tekstowe, takie jak etykiety pól, teksty zastępcze i teksty przycisków, nie spełniają wymaganego współczynnika kontrastu.
- Elementy interfejsu i ikony mają niewystarczający kontrast w stosunku do tła, w tym wskaźniki fokusu.
- Kolor jest używany jako jedyny wskaźnik błędów wprowadzania, bez dodatkowych wskazówek.
- Brakuje wskaźników fokusu.
- Nie ma możliwości zmiany rozmiaru tekstu.
- Przepływ nie jest obsługiwany.
- Nie ma możliwości zwiększenia odstępów tekstu.
- Funkcja automatycznego wypełniania nie jest obsługiwana.
- Pola wprowadzania nie mają informacyjnych etykiet.
- Pola wprowadzania nie mają celów czytelnych maszynowo.
- Pola wprowadzania nie są wyraźnie oznaczone jako wymagane lub opcjonalne.
- Etykiety i pola wprowadzania nie są prezentowane konsekwentnie.
- Brakuje dostępnych nazw dla elementów, takich jak pola wprowadzania.
- Nawigacja za pomocą klawiatury nie jest w pełni obsługiwana.
- Tytuł strony nie jest informacyjny i nie jest tłumaczony zgodnie z językiem rynku.
- Teksty linków i przycisków nie są wystarczająco opisowe.
- Klienci nie są informowani, gdy czas rezerwacji wygasa.
- Istnieją rozbieżności między etykietą wizualną a dostępną nazwą.
- Nie ma sposobu na pominięcie powtarzającej się treści.
- Język strony nie jest określony w kodzie.
- Strona miesza wiele języków bez prawidłowego oznaczenia języka.
- Komunikaty o błędach nie są wyświetlane w pobliżu odpowiednich pól wprowadzania.
- Komunikaty o błędach nie są czytelne maszynowo.
- Niektóre nieoczekiwane zmiany występują podczas przechodzenia przez formularze za pomocą tabulatora.
- Użytkownicy nie otrzymują jasnych instrukcji, jak poprawić błędy formularza.
- Formularze pozwalają na nieprawidłowe dane wejściowe (np. liczby w polach nazw).
- Elementy nie mają odpowiednich atrybutów nazwy, roli i wartości.
- Komunikaty o statusie nie są czytelne maszynowo.
- Niektóre elementy nie obsługują wymaganego rozmiaru celu.
- Mechanizmy zapobiegania błędom nie są w pełni obsługiwane.
- Proces finalizacji zakupu nie jest w pełni zgodny (patrz osobna sekcja w tym dokumencie).
Proces finalizacji zakupu
Ogólny opis usługi
Usługa finalizacji zakupu jest używana na wszystkich platformach cyfrowych Stena Line do finalizacji rezerwacji i przetwarzania płatności. Pozwala użytkownikom przeglądać szczegóły podróży, wprowadzać dane osobowe, stosować zniżki lub punkty lojalnościowe oraz dokonywać zakupu za pomocą różnych metod płatności. Proces finalizacji zakupu obejmuje zarówno komponenty platformy Stena Line, jak i osadzone usługi płatności stron trzecich od Adyen. Przepływ jest zintegrowany na platformach internetowych i mobilnych i jest krytyczną częścią podróży użytkownika.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Proces finalizacji zakupu używany na naszych platformach cyfrowych nie jest w pełni zgodny, ale zostanie naprawiony tak szybko, jak to możliwe.
Nasza platforma:
- Wskaźnik ładowania nie ma dostępnego tekstu lub etykiet ARIA
- Linki zewnętrzne nie mają tekstu alternatywnego lub ikon wskazujących na nowe okno
Komponenty płatności Adyen:
- Komunikaty o błędach nie są ogłaszane technologiom wspomagającym
- Obrazy marek kart są niedostępne lub niepoprawnie oznaczone
- Słaba semantyka HTML w elementach formularza
- Ramki iframe dla pól kart nie mają dostępnych nazw
Współpracujemy z Adyen w celu rozwiązania tych problemów.
Samoobsługowy proces zmiany rezerwacji
Ogólny opis usługi
Samoobsługowy proces zmiany rezerwacji pozwala klientom aktualizować lub anulować istniejące rezerwacje bez konieczności kontaktowania się z obsługą klienta. Obejmuje to zmiany dat podróży, danych pasażerów, informacji o pojeździe i dodatkowych usług. Usługa jest dostępna za pośrednictwem strony internetowej Stena Line i ma na celu zapewnienie elastycznego, sterowanego przez użytkownika sposobu zarządzania rezerwacjami w dowolnym momencie.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Proces zmiany rezerwacji nie spełnia standardów WCAG 2.1 AA i zostanie zastąpiony nową, w pełni dostępną wersją. Klienci mogą kontaktować się z centrami obsługi telefonicznej. Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność. W międzyczasie zachęcamy klientów do kontaktu z naszymi centrami obsługi telefonicznej w celu uzyskania pomocy.
Znane problemy z dostępnością w procesie zmiany rezerwacji:
- Obrazy i ikony nie mają wystarczającego tekstu alternatywnego (alt).
- Poziomy nagłówków są niepoprawnie skonstruowane.
- Nagłówki nie są opisowe dla treści, które poprzedzają.
- Brakuje semantycznego HTML.
- Nie są używane punkty orientacyjne (takie jak <main>, <nav> itp.).
- Kontrast w stosunku do tła jest czasami niewystarczający.
- Elementy tekstowe, takie jak etykiety pól, teksty zastępcze i teksty przycisków, nie spełniają wymaganego współczynnika kontrastu.
- Elementy interfejsu i ikony mają niewystarczający kontrast w stosunku do tła, w tym wskaźniki fokusu.
- Kolor jest używany jako jedyny wskaźnik błędów wprowadzania, bez dodatkowych wskazówek.
- Brakuje wskaźników fokusu.
- Nie ma możliwości zmiany rozmiaru tekstu.
- Przepływ nie jest obsługiwany.
- Nie ma możliwości zwiększenia odstępów tekstu.
- Funkcja automatycznego wypełniania nie jest obsługiwana.
- Pola wprowadzania nie mają informacyjnych etykiet.
- Pola wprowadzania nie mają celów czytelnych maszynowo.
- Pola wprowadzania nie są wyraźnie oznaczone jako wymagane lub opcjonalne.
- Etykiety i pola wprowadzania nie są prezentowane konsekwentnie.
- Brakuje dostępnych nazw dla elementów, takich jak pola wprowadzania.
- Nawigacja za pomocą klawiatury nie jest w pełni obsługiwana.
- Tytuł strony nie jest informacyjny i nie jest tłumaczony zgodnie z językiem rynku.
- Teksty linków i przycisków nie są wystarczająco opisowe.
- Istnieją rozbieżności między etykietą wizualną a dostępną nazwą.
- Nie ma sposobu na pominięcie powtarzającej się treści.
- Język strony nie jest określony w kodzie.
- Strona miesza wiele języków bez prawidłowego oznaczenia języka.
- Komunikaty o błędach nie są wyświetlane w pobliżu odpowiednich pól wprowadzania.
- Komunikaty o błędach nie są czytelne maszynowo.
- Niektóre nieoczekiwane zmiany występują podczas przechodzenia przez formularze za pomocą tabulatora.
- Użytkownicy nie otrzymują jasnych instrukcji, jak poprawić błędy formularza.
- Formularze pozwalają na nieprawidłowe dane wejściowe (np. liczby w polach nazw).
- Elementy nie mają odpowiednich atrybutów nazwy, roli i wartości.
- Komunikaty o statusie nie są czytelne maszynowo.
- Niektóre elementy nie obsługują wymaganego rozmiaru celu.
- Mechanizmy zapobiegania błędom nie są w pełni obsługiwane.
- Proces finalizacji zakupu nie jest w pełni zgodny (patrz osobna sekcja w tym dokumencie).
Plan podróży
Ogólny opis usługi
Funkcja planu podróży zapewnia klientom przegląd nadchodzących lub zakończonych podróży promem. Zawiera istotne szczegóły podróży, takie jak godziny odjazdu i przyjazdu, numery rezerwacji, informacje o pojeździe i pasażerach oraz opcje usług na pokładzie. Plany podróży są dostępne za pośrednictwem strony internetowej Stena Line i są również wysyłane do klientów e-mailem po dokonaniu rezerwacji.
Zrewidowana, w pełni dostępna wersja funkcji planu podróży zastąpi obecną. Do tego czasu użytkownicy mogą doświadczać ograniczeń dostępności. Klienci, którzy nie mogą uzyskać dostępu do swoich planów podróży cyfrowo, mogą skontaktować się z naszą obsługą klienta telefonicznie lub e-mailem w celu uzyskania pomocy.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Plan podróży nie spełnia standardów WCAG 2.1 AA i zostanie zastąpiony nową, w pełni dostępną wersją. Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność. W międzyczasie zachęcamy klientów do kontaktu z naszymi centrami obsługi telefonicznej w celu uzyskania pomocy.
Znane problemy z dostępnością w planach podróży:
- Obrazy i ikony nie mają wystarczającego tekstu alternatywnego (alt).
- Poziomy nagłówków są niepoprawnie skonstruowane.
- Nagłówki nie są opisowe dla treści, które poprzedzają.
- Brakuje semantycznego HTML.
- Nie są używane punkty orientacyjne (takie jak <main>, <nav> itp.).
- Kontrast w stosunku do tła jest czasami niewystarczający.
- Elementy tekstowe, takie jak etykiety pól, teksty zastępcze i teksty przycisków, nie spełniają wymaganego współczynnika kontrastu.
- Elementy interfejsu i ikony mają niewystarczający kontrast w stosunku do tła, w tym wskaźniki fokusu.
- Nie ma możliwości zmiany rozmiaru tekstu.
- Przepływ nie jest obsługiwany.
- Nie ma możliwości zwiększenia odstępów tekstu.
- Etykiety i pola wprowadzania nie są prezentowane konsekwentnie.
- Tytuł strony nie jest informacyjny i nie jest tłumaczony zgodnie z językiem rynku.
- Teksty linków i przycisków nie są wystarczająco opisowe.
- Istnieją rozbieżności między etykietą wizualną a dostępną nazwą.
- Strona miesza wiele języków bez prawidłowego oznaczenia języka.
- Elementy nie mają odpowiednich atrybutów nazwy, roli i wartości.
- Niektóre elementy nie obsługują wymaganego rozmiaru celu.
Glow – Aktualizacje listy gości
Ogólny opis usługi
GLOW to aplikacja internetowa, która pozwala klientom przeglądać i edytować informacje o liście gości po dokonaniu rezerwacji.
Dostępna za pośrednictwem linku wysłanego e-mailem po dokonaniu rezerwacji, GLOW pozwala użytkownikom dodawać lub aktualizować dane pasażerów, takie jak imię i nazwisko, płeć oraz dane dokumentów podróży. Jest zaprojektowana do użytku w standardowej przeglądarce internetowej i pomaga zapewnić, że wszystkie dane pasażerów są dokładne przed wyjazdem.
Nowe, w pełni dostępne rozwiązanie zostanie wprowadzone. Do tego czasu GLOW może nie spełniać wymagań dostępności. Użytkownicy napotykający trudności są zachęcani do kontaktu z naszą obsługą klienta telefonicznie lub e-mailem w celu uzyskania pomocy.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Następujące problemy zostaną rozwiązane. Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność.
Znane problemy z dostępnością
- Obrazy nie mają wystarczającego tekstu alternatywnego (alt).
- Poziomy nagłówków są niepoprawnie skonstruowane.
- Brakuje semantycznego HTML.
- Nie są używane punkty orientacyjne (takie jak <main>, <nav>, <header> itp.).
- Interfejs nie jest responsywny na różnych rozmiarach ekranu.
- Funkcja automatycznego wypełniania nie jest obsługiwana.
- Pola wprowadzania nie mają informacyjnych etykiet.
- Pola wprowadzania nie mają celów czytelnych maszynowo.
- Kolor jest używany jako jedyny wskaźnik błędów wprowadzania, bez dodatkowych wskazówek.
- Elementy tekstowe, takie jak etykiety pól, teksty zastępcze i teksty przycisków, nie spełniają wymaganego współczynnika kontrastu 4,5:1.
- Nie ma możliwości zmiany rozmiaru tekstu.
- Przepływ nie jest obsługiwany.
- Elementy interfejsu i ikony mają niewystarczający kontrast w stosunku do tła, w tym wskaźniki fokusu.
- Nie ma możliwości zwiększenia odstępów tekstu.
- Tytuł strony nie jest informacyjny i nie jest tłumaczony zgodnie z językiem rynku.
- Teksty linków i przycisków nie są wystarczająco opisowe.
- Nagłówki nie są opisowe dla treści, które poprzedzają.
- W niektórych przypadkach brakuje wskaźników fokusu.
- Istnieją rozbieżności między etykietą wizualną a dostępną nazwą.
- Brakuje dostępnych nazw dla elementów, takich jak pola wprowadzania.
- Nie ma sposobu na pominięcie powtarzającej się treści.
- Język strony nie jest określony w kodzie.
- Strona miesza wiele języków bez prawidłowego oznaczenia języka.
- Automatyczne zapisywanie występuje, gdy użytkownik pisze, bez wyraźnej akcji zapisywania.
- Etykiety i pola wprowadzania nie są prezentowane konsekwentnie.
- Komunikaty o błędach nie są wyświetlane w pobliżu odpowiednich pól wprowadzania.
- Komunikaty o błędach nie są czytelne maszynowo.
- Pola wprowadzania nie są wyraźnie oznaczone jako wymagane lub opcjonalne.
- Użytkownik nie otrzymuje jasnych instrukcji, jak poprawić błędy formularza.
- Formularze pozwalają na nieprawidłowe dane wejściowe (np. liczby w polach nazw).
- Elementy nie mają odpowiednich atrybutów nazwy, roli i wartości.
- Komunikaty o statusie nie są czytelne maszynowo.
Stena Line: Moje podróże (aplikacja mobilna)
Ogólny opis usługi
Moje Podróże to aplikacja mobilna Stena Line zaprojektowana, aby pomóc klientom zarządzać podróżami w podróży. Aplikacja zapewnia dostęp do informacji o rezerwacji, godzinach odjazdu i aktualizacjach podróży. Użytkownicy mogą również przeglądać szczegóły podróży. Aplikacja jest dostępna zarówno dla urządzeń z systemem iOS, jak i Android oraz obsługuje logowanie i dostęp dla gości.
Aplikacja jest obecnie częściowo zgodna z WCAG 2.1 AA. Rozwiązywanie problemów z dostępnością pozostaje naszym najwyższym priorytetem i podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić terminową i kompleksową zgodność. Klienci, którzy nie mogą uzyskać dostępu do niezbędnych informacji za pośrednictwem aplikacji, są zachęcani do kontaktu z obsługą klienta telefonicznie lub e-mailem w celu uzyskania pomocy.
Jak spełniamy wymagania dostępności
Aplikacja jest częściowo zgodna z WCAG 2.1 AA. Zidentyfikowano następujące problemy z dostępnością:
- Niski kontrast elementów interfejsu użytkownika
- Ograniczone wsparcie dla dynamicznego skalowania tekstu
- Niespójna obsługa orientacji
- Cele dotykowe poniżej minimalnego rozmiaru
- Niedostępne karuzele
- Złożony język w treści
- Dynamiczne aktualizacje statusu nie są komunikowane technologiom wspomagającym
- Brakujące bloki pomijania
- Brak alternatywnych metod nawigacji
- Treść w wielu językach bez odpowiedniego oznaczenia
- Komunikaty o statusie nie są programowo ogłaszane
Opinie i kontakt
Aby zgłosić problemy z dostępnością lub poprosić o informacje w dostępnym formacie.
Odwiedź sekcję obsługi klienta i złóż sprawę jako reklamację.
Procedura egzekwowania
Jeśli nie jesteś zadowolony z naszej odpowiedzi, możesz skontaktować się z odpowiedzialnym organem egzekwującym w kraju zamieszkania.