Jakie opłaty, należności oraz obciążenia obowiązują i kiedy?

Wszelkie zniżki i punkty przyznawane są na podstawie taryfy przed naliczeniem opłat. Poniżej przedstawiono możliwe opłaty:

 

Opłaty podstawowe

Wysokość opłat podstawowych różni się w zależności od tego, czy podróżujesz pojazdem czy pieszo. Opłaty za dzieci wynoszą 50% stawki za osobę dorosłą.

 

Opłaty ekologiczne

W ramach działań branży żeglugowej na rzecz ochrony środowiska, na początku 2020 r. wprowadzono nowy limit zawartości siarki w paliwie. Jest to regulacja globalna, stosowana przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) w odniesieniu do całej żeglugi na świecie. Celem rozporządzenia jest znaczna i stopniowa redukcja emisji siarki we wszystkich obszarach żeglugi międzynarodowej. Limit 0,5% siarki oznaczał dla wszystkich operatorów promów w regionie wyższe koszty paliwa i konieczność inwestowania we flotę w celu przejścia na paliwa o niskiej zawartości siarki lub równoważne rozwiązanie od 1 stycznia 2020 r. Ponieważ nowa dyrektywa powoduje wzrost kosztów operacyjnych, na które Stena Line nie ma wpływu, wprowadzono opłatę ekologiczną. Opłaty mogą ulec zmianie w zależności od zmian cen paliwa – w takim przypadku dołożymy wszelkich starań, aby powiadomić o tym z jak największym wyprzedzeniem.

 

Unia Europejska wprowadziła system handlu uprawnieniami do emisji (ETS) dla branży transportowej, co oznacza, że firmy transportowe będą musiały kupować uprawnienia do emisji CO2 i innych zanieczyszczeń, a pieniądze z uprawnień będą przeznaczane na unijny fundusz ekologiczny. Dla podróży rozpoczynających się od 1 stycznia 2024 r. w cenach biletów uwzględnimy dopłatę, aby pokryć te koszty. Wzrost cen dotknie tras promowych pomiędzy dwoma krajami UE, ale także, w pewnym stopniu, trasy pomiędzy krajem UE a krajem spoza UE. 

 

Więcej informacji na temat ETS można znaleźć tutaj:
Wprowadzenie systemu handlu uprawnieniami do emisji (ETS) dla sektora transporowego w 2024 r. – jego wpływ na firmę Stena Line i jej klientów – StenaLine.com

 

Opłata za obsługę przez konsultanta

Opłata ta obowiązuje przy rezerwacji dowolnego rejsu przez telefon lub osobiście w porcie. Opłata ta nie jest naliczana w przypadku rezerwacji przez Internet. 

 

Opłata za zmianę godziny, daty, kierunku rejsu lub linii promowej w rezerwacji

Opłata ta jest naliczana w przypadku zmiany godziny wypłynięcia, dnia lub trasy jednego rejsu. Naliczana jest również ewentualna różnica w cenie biletu.

 

Zmiany w rezerwacji zwolnione z tej opłaty:

• Zmiana danych pasażerów

• Zmiana danych samochodu

• Dodawanie kabin, posiłków lub salonu Stena Plus do rezerwacji

 

Opłaty za zmianę godziny, daty, kierunku rejsu lub linii promowej w rezerwacji offline

Ponadto telefoniczne lub osobiste dokonywanie zmian, które można wprowadzić na naszej stronie internetowej, również wiąże się z opłatą. 

 

Opłata za anulowanie

Mogą obowiązywać opłaty za anulowanie rezerwacji, w zależności od rodzaju taryfy

 

Pobyt w hotelu i wakacje z własnym wyżywieniem:

Rezerwację można zmienić bez opłat w ciągu 7 dni od daty pierwotnej rezerwacji i pod warunkiem, że do wypłynięcia pozostało co najmniej 40 dni.