Rezerwacja biletów

Informacje prasowe

Stena Line zawiesza przewozy towarowe do Nynäshamn

Armator Stena Line postanowił z końcem 2018 zawiesić kursowanie na otwartej w 2017 roku linii towarowej Gdynia–Nynäshamn i skoncentrować operacje oraz inwestycje na linii pasażersko-frachtowej Gdynia–Karlskrona, która ma już ponad 20-letnią historię. 

 


 

Z końcem 2018 roku zawieszone zostaje kursowanie na linii frachtowej Gdynia–Nynäshamn. Decyzja o zawieszeniu kursowania promu ro-ro na linii do Nynäshamn jest związana przede wszystkim z wymianą tonażu w sieci 21 linii promowych Stena Line w Europie, obsługiwanej przez 38 statków.

Rynek transportowy rozwija się coraz szybciej, dostrzegamy większą elastyczność i szybsze tempo zmian, a ta zmiana jest tego przykładem. Cały czas notujemy duży wzrost popytu na przewozy frachtowe między Polską a Szwecją. Znajdujemy się jednak w momencie, w którym budujemy przyszłość naszej sieci połączeń oraz obserwujemy bardzo dużą aktywność w naszej branży, nie tylko w rejonie południowego Bałtyku. W związku z tym chcemy teraz skoncentrować nasze inwestycje na linii Gdynia–Karlskrona, gdzie widzimy stały potencjał silnego wzrostu w nadchodzących latach. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

W ostatnich latach przewozy na linii Gdynia–Karlskrona (port w południowej Szwecji) stale rosną. Obecnie linia jest obsługiwana przez aż cztery promy pasażersko-frachtowe, czyli przewożące zarówno pasażerów, samochody osobowe jak i towary. Pasażerowie i spedycje mogą wybierać spośród aż 46 wypłynięć w tygodniu. Linia z Gdyni do Karlskrony ma już długą, ponad 20-letnią historię.

Natomiast linia z Gdyni do Nynäshamn, na której działalność będzie zawieszona, została otwarta w październiku 2017 i operuje jako linia wyłącznie frachtowa, to znaczy nie przewozi ani pasażerów, ani samochodów, a wyłącznie ładunki. Dotychczas ta trasa była obsługiwana jednym promem typu ro-ro, kilka razy w tygodniu. Zawieszenie działalności na linii frachtowej Gdynia–Nynäshamn nie ma więc wpływu na pasażerów. Zmiana nie będzie też miała wpływu na zatrudnienie, jako że operacje były wykonywane promem ro-ro czarterowanym wraz z załogą.

 

 

Szczegółowych informacji udzielają: 

 

Agnieszka Zembrzycka  

Agnieszka Nowakowska

rzecznik prasowy
Stena Line Polska
  KonkretPR

tel. kom. 508 002 706

 

tel. kom. 507 086 266

tel. 58 660 92 45

 

tel/fax. 22 628 50 42

agnieszka.zembrzycka@stenaline.com

 

a.nowakowska@konkretpr.pl

 

 

Trochę więcej o Stena Line

Stena Line jest powstałym w 1962 roku szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 21 trasach łączących 10 krajów, eksploatuje około 38 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.). Stena Line jest ważną częścią europejskiej sieci logistycznej i stale rozwija nowe rozwiązania intermodalne, łącząc transport kolejowy, drogowy i morski. Stena Line odgrywa również ważną rolę w turystyce w Europie dzięki szerokiej działalności pasażerskiej.

W Polsce Stena Line jest obecna od ponad dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza ponad pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków o szerokiej ofercie atrakcji dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit. Pozostałe statki na linii: Stena Baltica oraz Stena Nordica również zabierają pasażerów i samochody osobowe, lecz są przeznaczone głównie do przewozu ładunków.

Stena Line jest częścią Stena AB Group, należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy sięgają 36,5 mld koron szwedzkich rocznie. Stena AB zatrudnia 15 000 pracowników na całym świecie.