Informacje prasowe

Cztery nowe promy Stena Line na liniach do Belfastu
-Wprowadzenie najbardziej wydajnych statków typu ro-pax-

W ubiegłym roku armator promowy Stena Line poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej zbudowania czterech statków typu ro-pax (pasażersko-samochodowych) z planowanym harmonogramem dostaw w latach 2019-2020. W kontrakcie została także zawarta opcja budowy kolejnych czterech statków. Promy powstaną w stoczni AVIC Shipyard w Chinach. Nowo wybudowane jednostki mają kursować na Morzu Irlandzkim, głównie na trasach do Belfastu, gdzie Stena Line rozwija hub transportowy.
 

 


 

Trasy do i z Belfastu są strategicznie bardzo istotne dla Stena Line. W ostatnich latach poczyniliśmy spore inwestycje w porty jak i w statki, aby rozwijać pojemność frachtową tych linii i móc oferować większą częstotliwość odejść i usługi o wysokiej jakości. Plany na przyszłość przewidują dalszy rozwój działalności w tym regionie, a wprowadzenie nowych statków to kolejny etap realizacji przyjętej strategii. W ostatnich latach obserwujemy stały wzrost zarówno w przewozach pasażerskich, jak i frachtowych. Wierzymy, że trend ten się utrzyma. Ostatni rok był dla nas rekordowy, gdyż po raz pierwszy przetransportowaliśmy ponad 500 000 jednostek frachtowych przez port w Belfaście. Te nowe statki będą największymi jednostkami, jakie kiedykolwiek operowały pomiędzy Belfastem a Wielką Brytanią. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.

Joe O’Neil, dyrektor handlowy Portu Belfast skomentował:
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Stena Line planuje wprowadzić statki ro-pax nowej generacji właśnie na linie do Belfastu. To ważna inwestycja, która zwiększy atrakcyjność kluczowej bramy Irlandii Północnej dla frachtu i turystyki. Przez ostatnie dwie dekady port w Belfaście blisko pracował ze Stena Line nad rozwojem linii promowych do Belfast, tak, aby ten port uczynić kwitnącym hubem transportowym. Cieszymy się z wiadomości o rekordowym roku jak i o nowych inwestycjach. Z niecierpliwością czekamy na nowe jednostki Stena Line oraz korzyści, jakie przyniosą zarówno dla portu w Belfascie, jak i dla gospodarki Irlandii Północnej.

Nowe statki są budowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Stena Line.

Nowe statki ro-pax będą jednymi z najbardziej wydajnych jednostek na świecie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla (CO2) o 25% w porównaniu do obecnie użytkowanych jednostek. Chcemy być liderem zrównoważonego rozwoju w branży transportu morskiego i ustanawiać nowe standardy działalności operacyjnej, ograniczenia emisji i konkurencyjności kosztowej. Nowe statki będą napędzane tradycyjnym paliwem, ale będą zaprojektowane tak, aby spełniały standardy dla jednostek napędzanych gazem. Będą także przygotowane pod scrubbery oraz konwertery katalityczne - da nam w przyszłości elastyczność. – mówi Niclas Mårtensson.

 

 

Szczegółowych informacji udzielają: 

 

Agnieszka Zembrzycka  

Agnieszka Nowakowska

  Małgorzata Stankowska
rzecznik prasowy
Stena Line Polska
  KonkretPR   KonkretPR
tel. kom. 508 002 706   tel. kom. 507 086 266  

tel. kom. 518 174 764

tel. 58 660 92 45  

tel/fax. 22 628 50 42

 

tel/fax. 22 628 50 42

agnieszka.zembrzycka@stenaline.com

 

a.nowakowska@konkretpr.pl

 

m.stankowska@konkretpr.pl

 

 

Trochę więcej o Stena Line

 

Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 20 trasach łączących 10 krajów, posiada 35 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 12 mld koron szwedzkich. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).

W Polsce Stena Line jest obecna od dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza około pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: Stena Vision i Stena Spirit. Trzeci statek na linii, Stena Baltica, jest przeznaczony głównie do przewozu ładunków.

Stena Line jest częścią grupy Stena Sphere należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy Stena Sphere sięgają 58 mld koron szwedzkich rocznie. Stena Sphere zatrudnia
19 000 pracowników na całym świecie.